ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1763 ΕΦΥΓΕ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ ΜΟΛΙΕΡΟΣ

ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1763 ΕΦΥΓΕ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ ΜΟΛΙΕΡΟΣ




 Ο Γάλλος θεατρικός συγγραφέας κλασσικιστής Μολιέρος ήταν από τους σημαντικότερους δασκάλους της κωμωδίας στην λογοτεχνία .

Ο Μολιέρος ήταν ο μεγαλύτερος γιός ενός εμπόρου υφασμάτων στο Παρίσι ο οποίος έγινε βασιλικός διακοσμητής .Ο πατέρας του τον προόριζε να γίνει θαλαμηπόλος του βασιλιά ενώ την πρώτη του επαφή με το θέατρο την έκανε με τον παπού του που αγαπούσε πολύ το θέατρο.

Σπούδασε νομική ,άσκησε την δικηγορία ενώ όταν γνώρισε την ηθοποιό Μαντλεν Μπεζαρ ίδρυσε  έναν θεατρικό κωμικό θίασο.
Παρότι απέτυχε στις πρώτες του απόπειρες συνέχισε τις προσπάθειες και άρχισε να παρουσιάζει μόνο επιτυχίες στην δυτική και νότια Γαλλία .
Το 1658 προσκλήθηκε από τον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΔ' για να παρουσιάσει μερικά έργα στρην βασιλική αυλή .Την ίδια περίοδο άρχισε να γίνεται διάσημος ενώ την επόμενη χρονιά παρουσίασε το έργο ''Οι κομψές κυρίες '' που κέρδισε αμέσως την εμπιστοσύνη του βασιλιά .
H επόμενη μεγάλη επιτυχία ήταν το 1662 το έργο ''Το σχολείο των γυναικών ''.Μεταξύ των γνωστών του έργων ο ''Ταρτούφος'' προκάλεσε την έντονη κριτική πριν ακόμα γίνει επίσημη παρουσίαση.

Το θέμα αφορούσε έναν θρησκομανή άνθρωπο ο οποίος όμως στην πραγματικότητα ήταν ένας ψεύτης ο οποίος επεδίωκε δύναμη .Ο βασιλιάς τον είχε προειδοποήσει ''να μην τα βάλεισ με τους θρησκόληπτους γιατί θα πέσουν να σε φάνε''.Ο βασιλιάς τον υποστήριζε ενώ μετά τις αντιδράσεις των ευγενών και την αναστάτωση που προκλήθηκε  αναγκάστηκε να κατεβάσει και να απαγορεύσει το έργο.Το καλοκαίρι του 1667 ο Μολιέρος ανέλαβε την πιο επεξεργασμένη έκδοση του Ταρτούφου την οποία μετενομασε ''Ο απατεώνας''.Πάλι , υπήρξαν αντιδράσεις από την δικαστική κοινότητα αλλά κι από τον αρχιεπίσκοπο του Παρισιού ο οποίος τον απείλησε και με αφορισμό .

Φαίνεται ότι το θέμα της  υποκρισίας απασχόλησε πολύ τον Μολιέρο διότι έγραψε τον '' Μισάνθρωπο'' μια σάτιρα σε σχέση με την υποκριτική ευγένεια και την ανέντιμη κολακεία στην βασιλική αυλή .





0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου