ΟΙ ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΣΤΟ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΟ…ΣΚΟΤΑΔΙ!

Παρασκευή 12 Απριλίου 2024





ΟΙ ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ 

ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ…ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ!


     Κάπου διάβασα πως οι σήραγγες εκεί στο Σκαραμαγκά παραμένουν τυφλές! Σκοτεινές! Και ουδείς γνωρίζει το μέλλον τους! 

     Έψαξα το θέμα. Και ιστορικά έχει ως εξής.

     Είναι αλήθεια μια ανάσα από την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, εκεί στη Λίμνη Κουμουνδούρου στον Σκαραμαγκά, οι δίδυμες σήραγγες έχουν αφεθεί στο «έλος Θεού και ανθρώπου»! 

     Οι ιστορικοί αναφέρουν. «Πολλοί τις έχουν δει, ακόμη περισσότεροι τις περίμεναν πριν από... 20 χρόνια, κάποιοι τις έχουν εξερευνήσει. Κανένας όμως δεν τις έχει χρησιμοποιήσει για το σκοπό που φτιάχτηκαν.

Ο λόγος βέβαια για τις ημιτελείς «δίδυμες» σήραγγες που βρίσκονται στον Σκαραμαγκά δίπλα ακριβώς από την Ιερά Οδό και περίπου 400 μέτρα από τη λίμνη Κουμουνδούρου»

     Και σε άλλη σελίδα της ιστορίας διαβάζουμε. «Οι σήραγγες αποτελούν μια πανάκριβη «πρωτοβουλία» για τη δημιουργία του Ανισόπεδου Κόμβου Σκαραμαγκά. Του κόμβου «φαντάσματος» που θα ένωνε την Περιφερειακή Αιγάλεω με την Ιερά Οδό και θα βοηθούσε σημαντικά στην εξομάλυνση της κυκλοφορίας στο συγκεκριμένο σημείο οδηγώντας την περιοχή σε μερική αποσυμφόρηση.

     Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 1997, ωστόσο η ανάθεση του έργου στην Παντεχνική έγινε στις αρχές του 1999. Η τεχνική εταιρεία ανέλαβε τη δημιουργία του κόμβου τον Μάρτιο εκείνου του έτους αντί 13,46 εκατ. ευρώ με ορίζονται υλοποίησης το 2001»!

     Πέρασαν από το 2001, 23 χρόνια και δεν μετακινήθηκε ούτε ένα χαλίκι. «Πριν καλά καλά στεγνώσει το μελάνι από τις υπογραφές, η Παντεχνική πρότεινε τον Απρίλιο του ίδιου έτους πολλές τροποποιήσεις για το έργο. Μεταξύ αυτών των τροποποιήσεων ήταν και η κατασκευή για τις δύο σήραγγες, κάτι που δεν προβλεπόταν στην αρχική προκήρυξη. Η κατασκευή μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία, δεν θα επιβάρυνε το αρχικό κόστος, ένα μεγάλο μέρος του οποίου θα ξοδεύονταν για τις απαλλοτριώσεις.Παρά τη διαφαινόμενη κατασπατάληση των πόρων η τότε αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ έδωσε την έγκριση της να αλλάξει ο αρχικός σχεδιασμός και να κατασκευαστούν οι σήραγγες, ενώ σε σχετική εισήγηση αναφέρεται ότι με αυτό τον τρόπο η εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο θα το ολοκλήρωνε σε ακόμη πιο μικρό χρονικό διάστημα...

     Και ενώ το έργο προχωρούσε και οι απαλλοτριώσεις είχαν ξεκινήσει με το κόστος να έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις, έσκασε και μία έκπληξη που μάλλον δεν την περίμενε κανείς. Ένα από τα σπίτια για απαλλοτρίωση, άνηκε σε μια κάτοικο, η οποία δεν είχε στην κατοχή της του τίτλους ιδιοκτησίας. Εκτός από αυτό η εν λόγω κυρία, η οποία θα αποζημιωνόταν με το ποσό των 440.000 ευρώ για το σπίτι και τα τέσσερα στρέμματα που είχε στην περιοχή, κατέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, γιατί δεν ήθελε να φύγει και ο ΣτΕ την δικαίωσε!

     Αποτέλεσμα οι εργασίες να σταματήσουν επί της ουσίας με την Παντεχνική να ζητά εν τω μεταξύ περισσότερα χρήματα για την ολοκλήρωση του έργου, λόγω των αστοχιών που υπήρχαν στην πρώτη μελέτη και των αλλαγών που είχε προτείνει η ίδια»!

     Που πήγαν τα χρήματα; Για το θέμα αυτό διαβάζουμε. «Η αύξηση του ποσού που έπρεπε να καταβληθεί για την ολοκλήρωση του έργου (+27,14%) εγκρίθηκε τον Οκτώβριο του 2001, ενώ δόθηκε παράταση και για το χρονικό διάστημα που θα χρειαζόταν, έως τον Μάρτιο του 2003.

     Με το κόστος να έχει εκτροχιαστεί, η Παντεχνική έλαβε έπειτα εντολή να εξετάσει το ενδεχόμενο μείωσης του ποσού που χρειαζόταν για το έργο, κάτι που έγινε. Όμως απαιτούσε εκ νέου αλλαγές στη μελέτη και νέες απαλλοτριώσεις, με την εταιρεία να διαμαρτύρεται παράλληλα για τις καθυστερημένες πληρωμές από τη μεριά του Δημοσίου. Με σχετικό έγγραφο η τεχνική εταιρεία έπαψε και επίσημα τις εργασίες στον κόμβο και στις σήραγγες, στα μέσα Φεβρουαρίου του 2003 με τις δαπάνες έως εκείνη τη στιγμή να φτάνουν κοντά στα 22 εκατ. ευρώ»!

     Πολλοί αναρωτήθηκαν τι έγινε μετά το 2011;  Οι ειδικοί λένε. «Οκτώ  χρόνια μετά, το 2011 φάνηκε... φως στο τούνελ με νέα μελέτη που ανατέθηκε από την περιφέρεια Αττικής, στην οποία οι σήραγγες εγκαταλείπονταν εκ νέου από τον σχεδιασμό που προέβλεπε την κατασκευή ενός τριπλού ανισόπεδου κόμβου που θα ένωνε τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω με την Αθήνα και τον Πειραιά και κόστος άνω των 50.000.000 ευρώ».

     Υπάρχουν άραγε πιθανότητες ώστε το έργο να αξιοποιηθεί; «Οι πιθανότητες αξιοποίησής τους δεν είναι με το μέρος του και αυτο το επιβεβαιώνει η εικόνα εγκατάλειψης που αντικρίζει κανείς πλησιάζοντας την είσοδό τους. Σκουπίδια, μπάζα και γκράφιτι στους τοίχους υπενθυμίζουν ότι ο χρόνος πολύ δύσκολα θα γυρίσει πίσω για τις δύο δίδυμες σήραγγες, χαρίζοντάς τους μια δεύτερη ευκαιρία ώστε να επιστρέψουν στη ζωή»!

     Αυτή δυστυχώς είναι η αλήθεια γις τις Σήραγγες του Σκαραμαγκά. Το λόγο έχει τώρα η κυβέρνηση. 

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου